maandag 11 maart 2013

The beginning..

Een paar maanden geleden ben ik ermee begonnen.. e-nummer vrij eten! Waar het eerst nog aarzelend kwam, was ik er al héél snel van overtuigd dat ik gewoon echt geen e-nummers meer wil gebruiken in mijn eten. 

Het avondeten is 1 ding, immers wanneer je geen kant-en-klare producten meer koopt en zoveel mogelijk verse groenten gebruikt kom je al een heel eind. Maar bijvoorbeeld koekjes en brood zonder e-nummers is een heel ander verhaal. Maar waar ik eerst dacht dat ik helemaal niks meer kon eten, valt me dat nu heel erg mee. Vaak sta ik langer dan normaal in de supermarkt, om ingrediënten te bestuderen op verpakkingen, maar het is het dan wel waard. Inmiddels vind ik het veel minder moeilijk om bepaalde dingen te laten staan, en ben ik, naast het e-nummer vrij eten, sowieso gezonder gaan eten, dat wil bijvoorbeeld zeggen, vaker een stuk fruit in plaats van een koekje tussendoor. 

Het belangrijkste voor mij is dat ik gezond eet voor mijn dochter. Het is ook dankzij haar dat ik hiermee begonnen ben. En met 'hiermee' bedoel ik niet alleen het e-nummer vrij eten. Ik ben over veel dingen onderzoek gaan doen, over bijvoorbeeld het niet vaccineren van mijn dochter, en over de gevaarlijke straling van de magnetron. Over dit soort onderwerpen zal ik later hele artikelen plaatsen.

Ik hoop met mijn blog andere mensen te informeren over de vele gevaren van onze huidige samenleving. Maar ook zal ik bijvoorbeeld lekkere recepten plaatsen, want echt waar, als je ermee begonnen bent zul je merken dat e-nummer vrij koken ook vooral heel lekker is! Voor mij absoluut geen groenten uit een blikje meer, of gebak maken van een pak uit de supermarkt ;-) alles zelf maken geeft ook een hoop voldoening! 



~  Healthy mommy ~ 

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi! Laatst zei iemand tegen mij: "Het zijn niet voor niet goedgekeurde hulpstoffen, dat komt doordat het goedgekeurde hulpstoffen zijn." Hmmers te gaan mijden. Maar zijn ze allemaal schadelijk? Die persoon vergeleek de anti E-nummers hype met het calorieën tellen. Hoe denk jij daarover? Ik twijfel er namelijk over! Ik denk erover na om alle E-nummers te gaan mijden. Maar zijn ze allemaal schadelijk? Het klinkt alsof jij er goed onderzoek naar hebt gedaan, dus ik vraag het maar aan jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ik zie je berichtje nu pas sorry! Ik geloof ook niet in calorieen tellen ;-) maar ik geloof wel dat veel enummers slecht zijn! Niet alle enummers zijn schadelijk. Google maar eens op 'lijst schadelijke enummers'. Veel enummers staan er al om bekend dat ze schadelijk zijn! Sowieso zijn alle enummers enummers omdat ze chemisch zijn gemaakt. Persoonlijk vind ik dat dat niet klinkt alsof dat in je lichaam thuis hoort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan er veel over praten haha misschien binnekort maar eens face-to-face erover hebben? :D

    BeantwoordenVerwijderen