vrijdag 23 augustus 2013

Kip Tandoori

Voordat ik gestopt was met e-nummer vrij eten was Kip Tandoori mijn favoriete gerecht! Ik denk dat ik het wel elke week at. Dit was dus wel 1 van de ergste dingen voor mij om op te geven..

Bij de toko 'Amazing Oriental' in Beverwijk (bij de zwarte markt) vond ik toen een zakje tandoorikruiden zonder enummers of andere slechte toevoegingen. Dit is de basis voor de marinade. De Oriental heeft meerdere filialen door heel Nederland, maar mocht er geen bij jou in de buurt zitten kun je misschien kijken bij een andere toko, of op google zitten naar 'tandoori kruiden' - je kunt het ook zelf samenstellen. 

Nog even ter verduidelijking; dit is geen tandoori recept zoals ze het in India maken maar lijkt meer op de 'Kip Tandoori' van Knorr Wereldgerechten ;-)

       
                                                    ---





Ingredienten voor 2/3 personen:

* 2 theelepels Tandoorikruiden 
* 250g kipfilet
* 1 Paprika
* 1 Courgette
* 1 ui
* 1 rode peper
* 300g rijst
* 1 theelepel komijn
* 1/2 theelepel kaneel
* mespunt kruidnagel
* Half pakje gezeefde tomaten (van Heinz)
* 250 ml kokosmelk
* 100g creme fraiche 

Bereiding:

1. Snijd de kip in blokjes. Meng de tandoorikruiden in 1 eetlepel olie en laat de kip daarin marineren.
2. Kook de rijst volgens de verpakking
3. Snijd de paprika, de courgette en de peper, en snipper de ui. Als je niet van pittig eten houdt, laat dan de pitjes van de peper weg, als je er wel van houdt doe ze er dan lekker bij ;-) 
4. Doe wat olie in de pan en fruit de ui samen met de peper. Doe de komijn, kaneel en kruidnagel erbij en laat even meebakken.




5. Doe de kip erbij en bak een paar minuten
6. Doe de paprika en courgette erbij en laat meebakken tot ze beetgaar zijn
7. Doe de gezeefde tomaten en de kokosmelk erbij, roer tot alles goed gemengd is en gooi dan de creme fraiche erbij. Laat alles nog even goed doorkoken.





Enjoy!


~ Healthy Mommy 


2 opmerkingen: