zaterdag 24 augustus 2013

Speltpasta à la Michelle :-)




Vandaag heb ik eindelijk ook eens speltpasta gegeten. Ik wilde het al een tijdje eten, maar elke keer kwam het er niet van. Laatst heb ik bij de Ekoplaza spelt pasta gekocht dus nu maar eindelijk eens gemaakt! Hierbij het recept voor speltpasta à la Michelle! :-)

Ingredienten voor 2/3 personen:

* ong 75g pasta per persoon
* 1 stronk broccoli
* ong 10 cherrytomaatjes of mini roma tomaatjes
* 2 a 3 wortels
* 1 paprika
* 1 ui
* 1 rode peper 
* 1 bol knoflook
* 300g gehakt (optioneel - kan ook zonder voor vegetarisch gerecht)
* halve theelepel oregano
* blik tomatenblokjes
* handje pijnboompitten
* handje geraspte kaas

Bereiding:

1. Snijd de broccoli in kleine roosjes en blancheer deze
2. Kook de pasta volgens de verpakking
3. Snipper de ui, rasp de knoflook en snijd de peper fijn. Als je niet van pittig eten houdt kun je de pitjes weglaten. Snijd de paprika en wortel in stukjes en halveer de cherry/roma tomaatjes. 
4. Fruit de ui in wat olie samen met de knoflook en peper. 
5. Voeg het gehakt toe en bak tot alles bruin is
6. Voeg de paprika en de wortel toe
7. Voeg het blik tomatenblokjes toe
8. Giet de broccoli af en gooi het in de saus
9. Voeg de oregano en de cherry/roma tomaatjes toe en laat even pruttelen.
10. Rooster de pijnboompitten kort tot ze een lichte bruine kleur hebben en gooi bij de saus. 
11. Giet de pasta af en gooi bij de saus. Gooi als laatste nog een handje geraspte kaas eroverheen. 

Enjoy!



~  Healthy Mommy

2 opmerkingen:

  1. Het is ook onwijs lekker de speltpasta klaar te maken à la nasi. Ingrediënten: Scharrelkip bakken zakje nasimix (Conimex) wellen en een zak verse wokgroenten wokken........echt HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, dankjewel voor je reactie. Het zal vast lekker zijn maar volgens mij zit dat zakje vol met enummers, wat ik in mijn recepten nou juist vermijd ;). Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen