dinsdag 13 augustus 2013

Naar de Ekoplaza :)

Joepie, vandaag dan eindelijk eens bij de biologische supermarkt de Ekoplaza geweest! In Hoofddorp, dat is degene die het dichtst bij mij is. Er zijn er geloof ik wel een heel aantal in Nederland, maar helaas niet in mijn woonplaats :( 

Maar goed een half uurtje rijden en toen kon ik ook eens een kijkje nemen in de Ekoplaza! :-) 
En meteen een aantal dingen ingeslagen! Al een tijdje was ik op zoek naar speltmeel/speltbloem en andere speltproducten, en die daar gevonden! Zoals sommigen van jullie wel weten is spelt een graansoort die gezonder voor de mens is dan tarwe. Een paar redenen daarvoor: 

Producten gemaakt van spelt ipv tarwe zijn makkelijker te verteren, en bevatten veel goede voedingsstoffen als vitaminen en mineralen. In tegendeel tot bewerkte tarwe, waar die voedingsstoffen grotendeels verloren gaan, blijft het bij spelt allemaal intact. 

Ook heel blij was ik dat ik Speltpap vond bij de Ekoplaza. Als Healthy Mommy wil ik natuurlijk het beste voor mijn kindje dus ik ga een dezer dagen eens kijken of ze het lekker vind hihi :-) 

Vandaag hadden we al meteen wraps gemaakt van het speltmeel. Het was nog niet perfect maar volgende keer als het nog beter gelukt is zal ik daar een recept van plaatsen! Waar ik ook heel veel zin in heb is om brood te gaan bakken van het speltmeel! Ik heb nog nooit brood gebakken dus ik ben benieuwd of het gaat lukken en of het lekker is. Uiteraard zal ik foto's/recepten plaatsen als het gelukt is ;-)

Ik vind het jammer dat er geen Ekoplaza in mijn woonplaats is, maar ik heb mij voorgenomen om er vaker heen te gaan. Naast de ideale speltproducten hebben ze ook een flink assortiment aan 'gezondere' koekjes, brood, zuivelproducten en ook beautyproducten! Zeker de moeite waard om er eens langs te gaan!



~ Healthy Mommy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten