vrijdag 6 september 2013

Omelet met champignon, tomaat & verse basilicum



Vandaag was ik deze omelet weer eens aan het maken; want ik eet deze regelmatig tussen de middag, toen ik mij bedacht dat ik die nog niet eens op mijn blog had gezet.. Bij deze dus het recept voor deze lekker omelet :-) 

Ingredienten: (1 persoon)
* 2 eieren
* 3 cherry tomaatjes
* 4 a 5 champignons
* handje geraspte kaas
* kleine snuf zuiveringszout (als je dit niet heb kan gewone zout ook)
* enkele blaadjes verse basilicum 
* Een heel klein beetje gemalen chilivlokken naar smaak :-) 
* beetje roomboter

Bereiding:
1. Kluts de eieren in een schaaltje. Doe hierbij een kleine snuf (zuiverings)zout en een handje geraspte kaas. 
2. Snijd de champignons in plakjes en de tomaatjes in kleine stukjes. Doe de tomatenstukjes bij het eimengsel.
3. Verwarm een beetje roomboter in een koekenpan (24 cm) en bak hierin de champignons even (nog niet helemaal gaar). 
4. Gooi dan het eimengsel in de pan en beweeg de pan zo dat alles goed verdeeld is in de pan ;-).
5. Blijf tussendoor af en toe de pan zachtjes schudden en ga met een spatel langs de randjes van de omelet. 
6. Na een minuutje, scheur wat verse basilicumblaadjes in stukjes en gooi die erbij. 
7. Doe een heel klein beetje gemalen chilivlokken erbij.(als je van pittig eten houd doe je lekker wat meer :) ) 
8. De omelet is klaar als er geen vloeibaar ei meer te zien is. Vouw de omelet dubbel en schuif voorzichtig op een bord. En dan is dit het resultaat:



Enjoy!



~ Healthy Mommy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten